Tali-Ihantala
Select messages from
# through # Forum FAQ
[/[Print]\]

Close Combat Series -> Skandinaviskt Forum

#1: Tali-Ihantala Author: Sapa PostPosted: Sat Jan 20, 2007 9:33 pm
    —
Hej!

Jag skulle ju lägga av men jag kunde inte låta bli att testa....tycker ibland att Grand Campaign med 25 dagar är lite för mycket så nu testar jag med ett submod till Karelia 2 som handlar om det stora slaget vid Tali-Ihantala nordöst om Viborg (17 kartor och en 14 dagars campaign)...

mvh Mats

#2:  Author: sweofp PostPosted: Sun Jan 21, 2007 12:04 am
    —
Hej!
Detta ser jag fram emot extremt mycket, KArelia modden är helt klart bland det bästa jag spelat till CC5.

Vart kommer bilden i Inledningen ifrån?

#3:  Author: Sapa PostPosted: Sun Jan 21, 2007 6:58 am
    —
Jo,den kommer från den nya Finska krigsfilmen Tali-Ihantala 1944 inspelad sommaren 2006 (premiär Dec 2007). Vet igentligen inte om det är lagligt att andvända en sådan här bild... Embarassed men jag tycker jag hjälper till att skapa intresse för filmen genom att göra modet...men jag kanske resonerar fel..

mvh Mats

#4:  Author: sweofp PostPosted: Sun Jan 21, 2007 9:59 am
    —
jag tänkte att det nog var från den kommande rullen, ett mycket bra och pasande val till din mod.

Hur ser tidsperspektivet ut för din Tali mod?

#5:  Author: Sapa PostPosted: Sun Jan 21, 2007 10:49 am
    —
25 Juni - 9 Juli (Datum på scenarioskärmen är ännu inte ändrade..)

mvh Mats

#6:  Author: sweofp PostPosted: Sun Jan 21, 2007 12:56 pm
    —
Sapa wrote:
25 Juni - 9 Juli (Datum på scenarioskärmen är ännu inte ändrade..)

mvh Mats


LOL!
Okej jag var otydlig, å andra sidan fcik jag svar på min nästa fråga...=)
Jag tänkte mer när din mod verkar bli färdig, den ständiga frågan.

Mvh
Andreas

#7:  Author: Sapa PostPosted: Sun Jan 21, 2007 2:07 pm
    —
Vet inte riktigt...har ju det mesta grattis från Karelia 2, men jag måste ta reda på vilka truppenheter som var med i slaget. ryssarna vet jag men inte alla Finska enheter. 18 Divisionen bytte till exempel namn till 11 Divisionen 27 Juni, tror jag....

Om det här skitvädret håller i sig så är det nog snart klart...

mvh Mats Smile

#8:  Author: sweofp PostPosted: Sun Jan 21, 2007 7:34 pm
    —
Kan du kanske peka mig i rätt riktning om man skulle vilja testa lite editing själv, av CC5, lite sugen på att skapa något med boken OP garbo som utgångsläge, alltså sverige 1992, men i lämpliga delar, alltså inte hela sverige.

#9:  Author: Sapa PostPosted: Mon Jan 22, 2007 5:38 am
    —
Hej!

Om du inte har gjort nån modding av CC tidigare rekommenderar jag att det första du gör är att skaffa verktyget QClone, det finns i downloads. Med det kan du öppna alla ADB filer i Data Base. Testa små ändringar där så du ser vad som händer, men kom ihåg att göra backuper för små ändringar kan krascha hela spelet...

mvh Mats

#10:  Author: sweofp PostPosted: Thu May 24, 2007 11:51 am
    —
Hej!
Tänkte bara kolla hur det går med Tali modden?

#11:  Author: Sapa PostPosted: Sat May 26, 2007 6:25 pm
    —
Jo tack! Det är klart för flera månader sedan men har inte fått ändan ur vagnen och laddat upp det! Har faktiskt inte hållt på med CC på jättelänge, faktiskt tappat sugen lite... Sad

Ska försöka ta mig i kragen och ladda upp det men livet tar så mycket tid just nu med andra saker.

mvh Mats Smile

#12:  Author: sweofp PostPosted: Sat May 26, 2007 8:42 pm
    —
Aha sedär...ser fram emot en uppladdning när du får din tid att räcka till



Close Combat Series -> Skandinaviskt Forum


output generated using printer-friendly topic mod. All times are GMT

Page 1 of 1