TGA
Select messages from
# through # Forum FAQ
[/[Print]\]

Close Combat Series -> Skandinaviskt Forum

#1: TGA Author: sweofp PostPosted: Tue Jan 23, 2007 2:38 pm
    —
Okej har börjat bråka lite med Qclone och det är ju inte så svårt att greppa hur saker hänger ihop, men en sak undrar jag. Hur kan man få ut bilderna ur GDG filerna? Alltså jag lyckas ju öppna dom med RtB tool men sedan funkar det inte att få ut dom som .tga filer. Någon som vet hur man skall göra?

#2:  Author: Sapa PostPosted: Tue Jan 23, 2007 6:17 pm
    —
Hej!

Andvänd Gadget Munger istället, fungerar till cc4 och CC5. Jag tycker det är bättre! Finns under mod tools på denna sida. Kom ihåg att om du ändrar nån tga bild måste den sparas som, uncompressed 16 bitars, Dessutom måste du vända bilen upp och ner innan du packar ihop med Gadget Munger. Gör du inte det kommer bilden bli upp och ner i spelet....tro mig jag har gjort fel hundratals gånger... Laughing

mvh Mats

#3:  Author: sweofp PostPosted: Tue Jan 23, 2007 7:29 pm
    —
AHA smidigt program. Tackar.

#4:  Author: sweofp PostPosted: Wed Jan 24, 2007 10:17 pm
    —
okej!
Vilken skön sopppa med filer CC är! Laughing
Nåväl, i vilken ände är det bäst att börja med när man skall skapa en ny mod eller dylikt, någon som har nåt tips? Känns helt gigantiskt!

#5:  Author: Sapa PostPosted: Thu Jan 25, 2007 9:46 am
    —
Jaa...nu kanske du förstår vilket j-a jobb det är att göra en fullständig modifikation och sen undrar folk varför man blir tjurig när nån "expert" slår ner på alltihop när det är färdigt...

vad du ska börja med, ja Data Base är ju mitt förslag, göra större eller mindre trupper, lägga till nya vapen med mera (öppna med QClone), glöm inte att spara orginalfiler av de du ändrar, det är lätt att få crasher..

mvh Mats



Close Combat Series -> Skandinaviskt Forum


output generated using printer-friendly topic mod. All times are GMT

Page 1 of 1