Tali-Ihantala 1944
Select messages from
# through # Forum FAQ
[/[Print]\]

Close Combat Series -> Skandinaviskt Forum

#1: Tali-Ihantala 1944 Author: Sapa PostPosted: Fri Oct 05, 2007 7:21 pm
    —
Hej!

En liten försmak om vad vi har att se fram emot i December 2007! Klicka på "Teaser"

Jag ser verkligen fram emot denna film, har väntat sedan sommaren 2006 då den spelades in..

http://www.tali-ihantala.fi/

mvh Mats

#2: Ho Author: AT_Stalky PostPosted: Fri Oct 05, 2007 9:42 pm
    —
Hej

Oj oj oj.

Jo, det är ju så, Finnarna gör de bästa krigsfilmerna....

Ja, tack för infon Mats

Mats

#3:  Author: SearryLocation: Finland PostPosted: Fri Oct 05, 2007 11:27 pm
    —
Tack för den/dett link Sapa.

#4:  Author: 7A_WeeFunkLocation: Sweden West Coast PostPosted: Sat Oct 06, 2007 9:30 pm
    —
det blir en fin julklapp från finland

#5:  Author: AT_Stalky PostPosted: Fri Jan 18, 2008 5:53 pm
    —
Har någon sett denna?

Vad tycks??

Mats W

#6:  Author: Sapa PostPosted: Wed Feb 27, 2008 11:57 am
    —
Hej!

Nu har jag sett filmen!!

Är lite kluven...detaljmässigt tycker jag den är fantastisk. Stridsvagns striderna är underbara. Härligt att se verkliga fordon istället för ombyggda kopior.

Dokumentärstuket och bristen på huvudpersoner stör mig inte alls.De enda saker som jag tycker brister är avsaknaden av folk, känns som att 10 personer springer runt och föreställer en bataljon. Dessutom undrar man över avsaknaden av bakgrundsljud...artelleri od eftersom det faktiskt pågår ett slag runt omkring. Ljudet i filmen är för övrigt helt Ok!

Detta är min korta samanfattningen av en film som är bra tänkt men som kanske saknar det lilla extra för att bli en 10 poängare, detta beror antagligen på att man är bortskämnd med Hoolywood filmer med betydligt större budget. Om man är intresserad av Finnarnas krig är den helt klart godkännd!

mvh Mats

#7:  Author: AT_Stalky PostPosted: Wed Feb 27, 2008 1:57 pm
    —
>Tack Mats

Så den kan inte jämföras med de andra Finska mästeverken då förstår jag?

Tack

Mats W

#8:  Author: Sapa PostPosted: Wed Feb 27, 2008 2:42 pm
    —
Njaee..Talvisota (Vinterkriget) Okänd Soldat och Framom främsta linjen ligger nog ett strå vassare...

Men pansarstriderna med StuG (Sturmi), KV-1 (Klimi) och T-34:orna (Sotka) är det bästa jag sett i nån krigsfilm över huvudtaget. Såg till och med en riktig Su-152 eller var det Su-122 i filmen. Det har inte ens Hollywood lyckats frambringa. Till och med panzerfaust och panzerschreck andvändes i filmen av den Finska armen.

Har du inte sett den så är den värd pengarna bara för stridsvagnarna och så kan du äta på McDonalds efteråt Wink

mvh Mats

#9:  Author: AT_Stalky PostPosted: Wed Feb 27, 2008 3:17 pm
    —
Strålande information Mats

Stort tack

Mats W

#10: Tali-Ihantala 1944 Author: Sapa PostPosted: Wed Jun 04, 2008 4:08 pm
    —
Hej!

Nu finns filmen Tali- Ihantala 1944 på CDON.com. Hade förbokat den så den kostade 199:- + porto.

Det är en 2 Dvd version, tyvärr lyckades jag inte hitta nån svensk text på DVD 2 med extra material och det är ju lite synd Mad

Orkar inte skriva mer i värmen.. Embarassed återvänder till min plats vid badpolen, måste flytta stolen för marken är täckt med tomma ölburkar... Smile

mvh Mats

#11:  Author: AT_Stalky PostPosted: Thu Jun 05, 2008 7:38 pm
    —
Huuu
Tommaölburkar, vad synd, de skulle varit fulla.

Tack för infot Mats

Mats W

#12:  Author: Sapa PostPosted: Sun Jun 08, 2008 6:17 am
    —
Och för att bevisa... Wink


2.JPG
 Description:
 Filesize:  204.45 KB
 Viewed:  9567 Time(s)

2.JPG



#13:  Author: AT_Stalky PostPosted: Mon Jun 09, 2008 8:48 am
    —
Hahah

Ja, nu ser jag vilken som är "full" hahaha

Keep on tömming the burks!

Ha det

Mats



Close Combat Series -> Skandinaviskt Forum


output generated using printer-friendly topic mod. All times are GMT

Page 1 of 1