hej hopp i lingonskogen
Select messages from
# through # Forum FAQ
[/[Print]\]

Close Combat Series -> Skandinaviskt Forum

#1: hej hopp i lingonskogen Author: Roger5 PostPosted: Wed May 13, 2009 8:14 pm
    —
Tänkte bara fråga en sak angående CC5 och WAR: varför får man inte behålla stridsvagnsbesättningen (som inte skadats) när stridsvagnen går förlorad? det får man i CC3 men inte 5:an och WAR. Och sen har jag upptäckt att om enbart larvbanden går sönder så räknar spelet det som en förlorad vagn i WAR. Helt galet!

Det kan ju omöjligen vara svårt för Matrix att fixa detta men tiden tycks stå still.

MVH

Roger

#2:  Author: Roger5 PostPosted: Wed May 13, 2009 8:19 pm
    —
Upptäckte också att VetBOB 1.13 till WAR använder arméuniformer (Heer) till SS stridsvagnsbesättningar.

#3:  Author: Roger5 PostPosted: Wed May 13, 2009 8:25 pm
    —
En annan sak som är intressant är de nya brinnande vagnarna till "den längsta dagen". Varför fixade inte Matrix detta till WAR?

#4:  Author: Sapa PostPosted: Thu May 14, 2009 11:12 am
    —
Roger5 wrote:
En annan sak som är intressant är de nya brinnande vagnarna till "den längsta dagen". Varför fixade inte Matrix detta till WAR?

Jag har gjort detta till WaR inklusive nya träd om du vill ha dem? Jag antar att du menar att fordon står och brinner under hela slaget??

mvh Mats

#5:  Author: Roger5 PostPosted: Thu May 14, 2009 3:19 pm
    —
Sapa wrote:
Roger5 wrote:
En annan sak som är intressant är de nya brinnande vagnarna till "den längsta dagen". Varför fixade inte Matrix detta till WAR?

Jag har gjort detta till WaR inklusive nya träd om du vill ha dem? Jag antar att du menar att fordon står och brinner under hela slaget??

mvh Mats


Hej Matte! jo jag använder redan din effects.asp till alla moddar - klart överlägsen. Men frågan är varför inte Matrix fixar detta till WAR? Din mod är bra...men Matrix gjorde det lite bättre i "den längsta dagen" då elden slocknar efter ett tag.

#6:  Author: Roger5 PostPosted: Thu May 14, 2009 3:25 pm
    —
Trodde först att filen effects.asp i den längsta dagen kunde användas till WAR men den är inte modiefierad sedan år 2000. Vilken fil använder "den längsta dagen" till de brinnande vagnarna? Är det exe?

#7:  Author: Sapa PostPosted: Thu May 14, 2009 4:01 pm
    —
Roger5 wrote:
Trodde först att filen effects.asp i den längsta dagen kunde användas till WAR men den är inte modiefierad sedan år 2000. Vilken fil använder "den längsta dagen" till de brinnande vagnarna? Är det exe?


Kan tyvärr inte svara på detta eftersom jag ännu inte köpt spelet..får återkomma! Smile funkar "min" fil i den längsta dagen?

Om det stämmer att filen är från år 2000 så borde det vara samma Effects.azp som i CC5 och jag tror inte det är Exe filen eftersom spelet måste ju ha några bilder att läsa ifrån och dessa finns i Effectsfilen Confused

mvh Mats

#8:  Author: Sapa PostPosted: Thu May 14, 2009 4:12 pm
    —
vid närmare eftertanke är det nog exe filen..de kanske förlängt tiden för elden där i och då kunde de säkert behålla den gamla effects.azp


:sweede

#9:  Author: Roger5 PostPosted: Thu May 14, 2009 4:42 pm
    —
jo det tror jag med. Märkligt att de inte kunde göra likadant med WAR.

#10:  Author: Roger5 PostPosted: Thu May 14, 2009 4:47 pm
    —
Quote:
funkar "min" fil i den längsta dagen?


har inte testat men den borde funka.

#11:  Author: Roger5 PostPosted: Thu May 14, 2009 4:58 pm
    —
Det här har han gjort bra: http://www.megaupload.com/?d=OCFLMF0H

Jag använder vetmod2 till denna förbättring men har tagit bort TT:s tanks.azp och wrecks.asp. använder de nya.

Riktigt bra må jag säga

#12: Re: hej hopp i lingonskogen Author: Sapa PostPosted: Fri May 15, 2009 11:25 am
    —
tack för tipset! ska kolla hur det ser ut.

/Mats

#13: Re: hej hopp i lingonskogen Author: Roger5 PostPosted: Sun May 17, 2009 1:20 pm
    —
Vet du vilket program man använder till ScrnGadg.gdg filen? Jag skulle vilja kopiera pansaruniformerna (de mörkblå eller svarta) i WAR till vetBOB 1.03b.

Från det ena till det andra. Din mod "Battle of Berlin" är en utav de bästa modden till 5:an och det finns bara en sak som skulle behöva förändras och det är grafiken på vagnarna och då tänker jag främst på Tiger 1:an (inte Kungstigern). Karelia2 är också hyperbra och där är grafiken i topp gällande pansaret.

MVH/Roger

#14: Re: hej hopp i lingonskogen Author: Sapa PostPosted: Sun May 17, 2009 5:36 pm
    —
http://www.closecombatseries.net/CCS/modules.php?name=Downloads&min=50&cid=76
 
Gadgetmunger heter verktyget.

#15: Re: hej hopp i lingonskogen Author: Roger5 PostPosted: Sun May 17, 2009 6:47 pm
    —
Tackar!  Smile



Close Combat Series -> Skandinaviskt Forum


output generated using printer-friendly topic mod. All times are GMT

Page 1 of 1