Welcome to Close Combat Series
  Login or Register Home  ·  Downloads  ·  Forums  ·  Combat Camera  ·  Help  

  Survey
Do incapacitations count as a soldier's kills?

Yes
No



Results
Polls

Votes 1247
Comments: 1

  Shout Box!!

Only registered users can shout. Please login or create an account.

  Main Menu
Articles & News  
    Help
    Player`s News
    Site News
    Multiplayer
    Terrain Challenge
    Boot Camp
Community  
    Forums
    Downloads
    Combat Camera
    MOOXE @ Youtube
    Statistics
Members  
    Private Messages
    Your Account
    Logout

  Donations
Anonymous - $25.00
08/15/2022

Anonymous - $25.00
08/15/2022

Anonymous - $25.00
12/18/2021

Anonymous - $100.00
11/08/2021

Anonymous - $15.00
04/09/2021

Anonymous - $100.00
04/05/2021

Anonymous - $20.00
02/20/2021

Anonymous - $10.00
12/29/2020

Anonymous - $1.00
11/06/2020

ZAPPI4 - $20.00
10/10/2020

Find our site useful? Make a small donation to show your support.



Search for at
Close Combat Series Advanced Search


 Author
Message
 
Sapa

Rep: 76.3
votes: 8


PostPosted: Sat Nov 11, 2006 9:21 am Post subject: Karelia 2 patch 2.2 Reply with quote

Hej!

Jag behöver ha er åsikt om detta!? Om ni nu förhoppningsvis har spelat det fantastiska modet Karelia 2 Wink så håller jag på med en ny uppdatering av detta. Jag har ändrat Katyusha Support (stalin orgel) till att bli mer effektiv. På ungefär 10 sekunder så kommer det ungefär 30 tunga granater (samma som Heavy Mortar Support) nerfarande från skyn. Tycker ni att det blir för mycket? För i såna fall ändrar jag det till standard effekt som det är i orginal CC5, alltså 82mm granater.

Men det är klart, om det ska vara verklighetstroget så var ju Stalin Orgel i slutet på kriget 132mm...vad tycker ni? Vill gärna ha er åsikt!

mvh Mats
Back to top
View user's profile Send private message
 
Eichgebirg




PostPosted: Sun Nov 26, 2006 9:17 pm Post subject: Reply with quote

Hej, jag har precis börjat spela Karelia 2. Har ej lirat CC5 på många år men fixade ett spel på ebay och har nu laddat en massa mods. Karelia 2 är det jag gillar bäst hittills. Vilken skön nostalgi att spela mina gamla favoritspel igen!

Jag tycker inte att Katuyshas ska vara mer effektiva. Dessa vapen hade oerhört dålig träffsäkerhet. Det var mer ett "area" vapen som la ett större område under eld. Om det ska vara större granater så borde de ha en hög spridning.

Lite andra kommentarer, om du är intresserad Smile

Finnarna verkar oerhört aggressiva och offensiva. Även vid försvarsstrid rycker de fram och försöker ta terräng. Detta leder ofta till döden. Kanske skulle de programmeras till att vara mer benägna att sitta still och vänta?

Inte heller verkar finnarna använda de skyttegravar och bunkers som existerar. De gräver ner sig på en massa andra ställen. Ger ju viss oförutsägbarhet i och för sig men jag hade ändå föredragit att de använde de fasta installationerna. Kanske inte ditt mods fel utan spelet men jag säger vad jag tycker ändå.

Jag tycker det ryska ljudet för när en enhet har "kommit fram" är väldigt irriterande. Det är för repetativt och stör spelet.

Till sist så applåderar jag användandet av respektive modersmål som namn på enheter. Men det gör det svårt att skilja ut vem som är vem om man inte är förtrogen med språken eller begreppen. Visst, man vänjer sig fort men jag har flera gånger råkat skicka fel slags enhet på fel uppdrag på grund av namnförväxling.

Allt som allt en mycket bra mod, välgjord, bra kartor och rolig. Tack för ditt arbete!

//Eichgebirg
Back to top
View user's profile Send private message
 
Sapa

Rep: 76.3
votes: 8


PostPosted: Mon Nov 27, 2006 6:59 am Post subject: Reply with quote

Tack för din feedback!! Jag tror det där med att Finnarna rycker fram och blir slaktade (du spelar som ryssarna då antar jag Wink ) är en inbyggd grej i spelet från början. Jag har sett det i flera mod tidigare och det är tråkigt!

Tänk på att detta mod gjordes för att spela i singelplayer med dig som Finne och Ai som ryssarna och då är det ju bra om de rycker fram eller?


Bra att du sa det där med rösterna för då kan jag försöka ändra den innan jag gör färdig version 2.2.

Jag vet vad du menar med namnen på enheterna men jag vill ha det så, jag hatar när alla har engelska namn.

Tack igen! Mats Smile
Back to top
View user's profile Send private message
 
Eichgebirg




PostPosted: Mon Nov 27, 2006 11:37 am Post subject: Reply with quote

Ok, jag ska spela som finnarna istället och se vad som händer då. Det bästa är väl att lira mot en människa, ska tjata på polarna så det blir lite multiplayer...

Jag förstår din åsikt angående att engelska används överallt, jänkarna och även en själv har väl blivit bortskämda och har svårt att acceptera något annat. Men kanske kunde du minska på alla förkortningar? De stör lite tycker jag, Otdel. det ena och Otdel. det andra, det saktar ner hela ordergivningsprocessen. Jag tror det är bra att ha korrekt tabulatur men ändå försöka behålla spelbarheten.

Mvh,

//Eichgebirg
Back to top
View user's profile Send private message
 
Sapa

Rep: 76.3
votes: 8


PostPosted: Mon Nov 27, 2006 2:38 pm Post subject: Reply with quote

Det är väl nackdelen med både finska och framförallt ryska att namnen blir så fruktansvärt långa och sedan när man delar upp namnet för att det ska få plats i spelet blir det lite konstigt...jag får väl skiva på engelska så blir alla nöjda och glada...

Spela som Finne på Hero, Ryssarna rekryt timer på 15 minuter och force morale on. Klarar du att hålla ut på de två första kartorna i Grand Campaign mer än två dagar så är du duktig!

mvh Mats
Back to top
View user's profile Send private message
 
Eichgebirg




PostPosted: Mon Nov 27, 2006 4:26 pm Post subject: Reply with quote

Kanske olika namnfiler att ladda ner, så kan folk välja själva vilket språk de vill att modden använder?

Jag började spela finnarna, men var tvungen att sluta nästan direkt. Varför? Ryssarna ser mina AT-kanoner direkt och spränger dem i luften. Man tycker att kanonerna borde ha haft tid att gräva ner sig, maskera, kamoflera, osv. Återigen är det säkert spelets fel, inte modden. Finns det inget sätt att ändra detta? I CC4 var det mycket svårt, för svårt, att upptäcka guns.

//Eichgebirg
Back to top
View user's profile Send private message
 
Sapa

Rep: 76.3
votes: 8


PostPosted: Mon Nov 27, 2006 5:31 pm Post subject: Reply with quote

Sätt kanonerna på ambush istället för defend om du inte gjort det, de måste vara gömda, alltså inga öppna områden. Det är svårt att spela som Finne och det är meningen. Alla klagar att det är för lätt att vinna över datorn....
Back to top
View user's profile Send private message
 
Eichgebirg




PostPosted: Mon Nov 27, 2006 11:28 pm Post subject: Reply with quote

Tack för tipset! Har gjort båda dock, Ambush och gömda. Grön "cover" också. Jag har inget problem med att det är ska vara svårt att vara finne men det måste vara av rätt anledningar. Att mina AT-guns auto-exploderar så fort slaget börjar känns konstigt. Bättre att ha lite infanteri då.

Nu verkar det som att jag bara klagar..sorry. Det är en rolig och bra mod du gjort, jag bara vill få det ännu bättre!

Mvh,

//Eichgebirg
aka David
Back to top
View user's profile Send private message
 
 
Post new topicReply to topic printer-friendly view Close Combat Series Forum Index -> Skandinaviskt Forum


 
   
 


Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum




Forums ©





In August of 2004, Zappi, Homba, Bambam887, RedScorpion and MOOXE all pitched
in to create this Close Combat site. I would to thank all the people who have visited and
found this site to thier liking. I hope you had time to check out some of the great Close Combat
mods and our forums. I'd also like to thank all the members of our volunteer staff that have
helped over the years, and all our users that contributed to this site!